بیماری همه گیر بارهای سنگینی را برای حمل بار به همراه دارد
بیماری همه گیر بارهای سنگینی را برای حمل بار به همراه دارد

این نمودار نشان می دهد که قیمت حمل و نقل در همه گیری به طور قابل توجهی افزایش یافته است.  انجمن های باربری آمریكایی تخمین می زنند كه قیمت های باری برای شهریه كامیون در ماه سپتامبر 25 درصد بیشتر از زمان مشابه در سال 2019 بوده است. (منبع: انجمن های كامیون سازی آمریكا ؛ نمودار: جارد جانسون / پرورش دهنده خوب میوه ؛ عکس: TJ MUllinax / پرورش دهنده خوب میوه)
این نمودار نشان می دهد که قیمت حمل و نقل در همه گیری به طور قابل توجهی افزایش یافته است. انجمن های حمل و نقل کامیون آمریکا تخمین می زنند که قیمت های ماه سپتامبر برای بارهای کامل کامیون 25 درصد بیشتر از زمان مشابه در سال 2019 بود. (منبع: انجمن های حمل و نقل آمریکایی؛
گرافیک: جارد جانسون / خوب پرورش دهنده میوه؛
عکس: TJ MUllinax / خوب پرورش دهنده میوه)

یکی دیگر از روندها را با ویروس کرونا تشدید کنید.

قیمت حمل و نقل در چند سال گذشته به دلیل تداوم و افزایش کمبود کامیون داران در آمریکا در حال افزایش بود. همه گیری فقط اوضاع را بدتر کرد.

اریک جسوپ ، اقتصاددان دانشگاه ایالتی واشنگتن ، گفت: “اگر اکنون به آن نگاه کنید ، نرخ کامیون از پشت بام عبور می کند.” و نرخ کامیون در خط پایین همه ، حتی در تولید کنندگان تأثیر می گذارد.

جسوپ ، متخصص حمل و نقل و تدارکات کشاورزی ، در اوایل دسامبر در آدرس باتجر ، یکی از نکات قابل توجه در نشست سالانه انجمن میوه های درخت ایالتی واشنگتن ، در مورد هزینه های حمل و نقل و چالش های حمل و نقل بحث کرد.

همه گیری و محدودیت های آن در تولید ، حرکت و فعالیت چنان لطمه ای به اقتصاد وارد کرده است که اقلام فقط به اندازه معمول در سراسر کشور جابجا نمی شوند. این بدان معناست که تعداد کامیون و کامیون در جاده برای حمل محموله های سیب و گلابی کمتر است. در همین حال ، صنعت حمل و نقل متکی به نیروی کار پیر است ، بسیاری از آنها بیش از حد آسیب پذیر نیستند تا از طریق همه گیری کار کنند ، حتی اگر از حمل و نقل سنگین به عنوان یک صنعت ضروری نام برده می شد.

“دو نفر از آنها را بگیرید. جسوپ ، مدیر انستیتوی حمل و نقل با سیاست حمل و نقل ، با بودجه وزارت حمل و نقل ایالات متحده ، گفت:

در ماه سپتامبر ، انجمن های باربری آمریكایی تخمین زدند كه قیمت های كلیه بارهای كامل 25 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال 2019 است ، با كاهش كمتری برای ون خشك ، كنترل دما و بارهای كامیونی كمتر از كل. بیشتر میوه های درختی تحت قیمت fob حمل می شوند ، خریداران ترتیب حمل و نقل را می دهند ، نه بازار لحظه ای ، اما قیمت ها شاخصی از افزایش كلی هزینه های حمل بار است.

جون سامسون ، مدیر اجرایی کنفرانس حمل و نقل مواد غذایی و کشاورزی ، بخشی از انجمن های حمل و نقل آمریکایی ، گفت: صنعت حمل و نقل ، مانند بقیه ، در معرض بیماری همه گیر قرار گرفت و در بهار وقت تحرک نداشت. به عنوان مثال ، تقاضای زیادی برای مواد غذایی وجود داشت ، اما شرکت هایی که به عنوان مثال در حمل و نقل خودرو تخصص دارند ، به دلیل جغرافیا و طراحی فیزیکی حمل و نقل ، نمی توانند یک شبه به میوه و سبزیجات روی بیاورند.

وی گفت: از آن زمان شرکت ها ظرفیت خود را اضافه کرده اند و باید در سال 2021 اوضاع بهتر شود. وی گفت: در بلند مدت ، متخصصان دانشگاهی و صنعت سعی در طراحی مجدد زنجیره تامین مواد غذایی برای “چابک تر کردن آن” دارند.

عوارضی برای صنعت

نرخ کامیون سال گذشته این صنعت را متضرر کرد. بازاریابان گفتند: خرده فروشان یا برای جبران قیمت میوه ، که می تواند تقاضای مصرف کننده را کاهش دهد ، افزایش می یابند و یا محصولات دیگر را انتخاب می کنند.

راجر پپرل ، مدیر بازاریابی Stemilt Growers of Wenatchee ، گفت: این نرخ بر بازده تولید کننده نیز تأثیر می گذارد. حدود 60 درصد میوه براساس قیمت رقابتی تبلیغات حمل می شود که خرده فروشان نمی توانند یک شبه تغییر کنند. بنابراین ، آنها سعی می کنند هزینه حمل و نقل بالاتر را با قیمت های کمتری که به بسته بندی ها پرداخت می شود ، جبران کنند ، که به معنی بازده کوچکتر تولید کننده است.

Pepperl گفت: “قیمت گذاری تبلیغات و قیمت گذاری منظم هر دو می توانند با گذشت زمان افزایش پیدا کنند ، اما ماه ها طول می کشد.”

به طور معمول در این زمان از سال ، حمل بار سیب از واشنگتن به سواحل شرقی برای هر بار بارگیری در حدود 9،400 دلار است ، Josue Gutierrez ، مدیر حمل و نقل شرکت Sage Fruit از یاکیما گفت. امسال حدود 11000 دلار است. وی گفت: نرخ بین مد نیز بسیار زیاد است.

به دلیل عدم فعالیت اقتصادی ناشی از ویروس کرونا ، کامیون ها کمتر از شرق می آیند و باعث کمبود آنها در شمال غربی اقیانوس آرام می شود که بیشتر سیب ها را تولید می کند. گوتیرز گفت ، برخی از شرکت های حمل و نقل کاملاً تعطیل شدند. وی گفت: خرده فروشان و دلالان امسال بیش از حد معمول تمایل به توقف های متعدد برای پر کردن بارهای جزئی دارند.

استیو اسمیت ، مدیر بازاریابی و توسعه تجارت در واشنگتن میوه و تولید شرکت یاکیما ، گفت: قیمت بالای کامیون همچنین مناطق پرورش سیب را در برابر یکدیگر قرار می دهد. هزینه های حمل و نقل به طور طبیعی با مسافت افزایش می یابد. به گفته وی ، وی متوجه شده است كه قیمت كامیون ها از یكیما تا ساحل شرقی در هر جعبه بین 8 تا 12 دلار است كه به طور غیرمعمولی بالا است. این یک مزیت جغرافیایی در مراکز جمعیتی شرقی به میشیگان و نیویورک می دهد. وی گفت ، برچسب واشنگتن روی سیب حق بیمه قیمت را تعیین می کند ، اما خرده فروشان فقط تاکنون حمل می کنند.

افزایش هزینه های حمل و نقل همچنین رقابت برای فضای قفسه با سایر میوه ها و سبزیجات را تشدید می کند. اگر خرده فروشان سعی کنند قیمت سیب را از 1.69 دلار به ازای هر پوند به 1.99 دلار برسانند ، پرتقال با 99 سنت در هر پوند جذاب تر به نظر می رسد.

تمام این پویایی های حمل و نقل روی تولید کننده اولیه شسته می شود. اسمیت گفت: “این یک م componentلفه بسیار مهم برای پرورش دهنده است.”

جساپ پیش بینی کرد همه تغییرات تأثیرات طولانی مدتی دارند. از طرف دیگر ، صنعت حمل و نقل تنها حرکت خود را به سمت وسایل نقلیه مستقل ، کامیون های الکتریکی و سلول های سوختی هیدروژنی سرعت می بخشد.

در همین حال ، جساپ نگران خسارت ویروس کرونا در زیرساخت های حمل و نقل کشور است. انجمن مهندسان عمران آمریكا در حال حاضر به بزرگراهها و پلهای كشور نمرات ضعیفی می دهد و ویروس كرونا از بودجه های حمل و نقل ایالتی كه به شدت به مالیات گاز متكی هستند ، خرده گرفت.

وی گفت ، همانطور که برخی از اقتصاددانان پیش بینی کرده اند ، ممکن است تغییراتی در جهت تأمین غذا به صورت محلی وجود داشته باشد اما به طور کلی کوتاه شدن زنجیره تأمین صورت نگیرد. توده ها هنوز در Costco و Walmart خرید می کنند و این خرده فروشان از هرجای کشور که باشند از تولیدکنندگان معتبر خرید می کنند. جمعیت به سادگی برای هر چیز دیگری بسیار زیاد خواهد بود. طبق گزارش سال 2017 وزارت حمل و نقل ایالات متحده ، تا سال 2045 ، جمعیت آمریکا 70 میلیون نفر رشد خواهد کرد. این تقریباً به اندازه کنونی نیویورک ، فلوریدا و تگزاس است.

“آیا شما فکر می کنید که می خواهید همه آن مواد غذایی را از CSA محلی پرورش دهید؟” جسوپ گفت

توسط راس کورتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

My Cart (0 items)

No products in the cart.

Cart
Your cart is currently empty.