دوستداران شکلات تخته ای گلکسی بعد از اینکه مالک این برند، Mars Inc، اندازه میله ها را کاهش داد، آخرین قربانیان روند “کوچک شدن” در تولید مواد غذایی شده اند.
کاهش تورم تاکتیکی است که معمولاً توسط صنایع غذایی استفاده میشود، جایی که تولیدکنندگان اندازه بستهها را بدون کاهش قیمتها کاهش میدهند، زیرا به دنبال کاهش هزینههای خود در میان تورم سرسختانه قیمت مواد غذایی هستند.
شکلات شیری صاف گلکسی قبلاً در بستهای به وزن ۱۱۰ گرم فروخته میشد، اما اکنون ۱۰۰ گرم است.
قیمت گذاری به صلاحدید خرده فروش است، اما کمتر از یک سال است که Mars قیمت خرده فروشی توصیه شده برای میله ۱۱۰ گرمی را از ۱.۳۹ پوند به ۱.۵۰ پوند افزایش داده است.
این شرکت تأیید کرد که میلههای گلکسی اکنون ۱۰ درصد کوچکتر از قبل شدهاند و «فشارهای فزاینده» را عامل این حرکت میدانند.
سخنگوی مریخ گفت: “ما فعالانه در تلاش برای یافتن راه هایی برای جذب هزینه های فزاینده مواد خام و عملیات بوده ایم، زیرا می دانیم که افزایش هزینه های زندگی بر مصرف کنندگان و مشاغل در سراسر بریتانیا تاثیر گذاشته است.”
آنها افزودند: «متاسفانه، فشارهای فزاینده به این معنی است که باید کارهای بیشتری انجام شود. کاهش سایز محصولات ما تصمیمی نیست که ساده گرفته ایم، بلکه ضروری است.»
این شرکت گفت که کاهش اندازه بسته راهی برای جلوگیری از به خطر افتادن طرفداران شکلات در “کیفیت یا طعم” است.
از زمانی که تورم پس از همهگیری شروع به افزایش سریع کرد، برندهای مواد غذایی با افزایش هزینههای کالا، انرژی و نیروی کار دست و پنجه نرم کردند.
بر اساس تحقیقات بارکلیز در ماه ژوئن، دو سوم از مصرف کنندگان گفتند که متوجه کاهش اندازه محصولات شده اند در حالی که قیمت آنها ثابت مانده یا حتی افزایش یافته است.
محصولات معروفی از جمله بستههای ترد ۲۴ کیسهای Walkers، کیسههای بادام زمینی KP، جعبههای پودر لباسشویی Persil و غذای گربه Whiskas از جمله محصولاتی هستند که کاهش یافتهاند.
گروه مصرف کننده کدام؟ از سوپرمارکت ها و تولیدکنندگان فراخوانده شد تا “در مورد هزینه محصولات خود پیشروتر باشند و اطمینان حاصل کنند که قیمت واحد در فروشگاه و آنلاین برجسته، خوانا و ثابت است”.
سو دیویس، رئیس سیاست غذا در کدام؟ گفت که این به خریداران این امکان را می دهد که “به راحتی قیمت ها را در مارک های مختلف و اندازه های بسته بندی مقایسه کنند”.
سوپرمارکتهای زنجیرهای فرانسوی Carrefour در اوایل ماه جاری، زمانی که شروع به گذاشتن برچسبهایی در قفسههای خود کرد تا به مشتریان خود هشدار دهد که اندازه محصولات کوچک شده اما قیمت آنها افزایش یافته است، یک قدم فراتر رفت.
ارائه هشدارهای قیمت در محصولاتی از جمله شکلات لینت و چای سرد لیپتون به عنوان تلاش خرده فروش برای تحت فشار قرار دادن بزرگترین تامین کنندگان کالاهای مصرفی از جمله نستله، پپسی کو و یونیلور قبل از مذاکرات قرارداد تلقی می شد.